Udflugt for alle:

Juletur til Fleggaards grænsebutik i Sdr. Løgum

Mandag 15-11-21 Afgang fra Vemb Banegård kl. 07,00

Julen nærmer sig, så vi kører en hyggetur til grænsen, og får lageret fyldt med lækkerier som hører højtiden til. Fleggaards grænsebutik i Sdr. Løgum

Vi starter med formiddagskaffe med rundstykker på Bredebro kro.

Herefter ned over grænsen og til Fleggaards grænsebutik i Sdr. Løgum.

Der bliver god tid til at handle, inden vi igen kører tilbage til Bredebro kro hvor en lækker julefrokost står klare.

Der bliver også tid til at besøg i kroens julestue.

Pris pr. person 350,00 kr. inkl.

Kaffe med rundstykker samt julefrokost. Drikkevarer ikke inkluderet.

Turen gennem føres ved minimum 30 personer.

Tilmelding seneste d. 29-10-21

Ingrid tlf. 61114169 eller Yrsa tlf. 60154132

OBS: Der kan ikke tilmeldes via SMS / MAIL

Der kan ikke reserveres sæde pladser i bussen

FLEREDAGSTUR 2021

Afrejse:  01.08.2021

Hjemkomst:  05.08.2021

Varighed: 5 Dage

Afrejse fra (Bus): Vemb station og Holstebro: P plads ved krydset Lægårdvejs Hjaltesvej

Pris fra:   3195 kr.

Tilmeldelse til den tur kan først ske fra (mandag) 08. februar 2021

Deltagerne tilmeldes direkte til Riis Rejser. 90 dage før afrejsen fastsættes prisen.

Tlf. 70114711

DEN TYSKE EVENTYRVEJ

5 DAGE I BRØDRENE GRIMMS FODSPOR

Den tyske Eventyrvej

Kan du huske, hvordan du som barn forestillede dig at ligge i ulvens mave, hvad enten du var et lille gedekid eller Rødhætte, eller hvordan du var ét af de børn, Rottefængeren lokkede ind i Weserbjerget som straf til byen Hameln? Måske står det lysende klart for dig, og måske tænker du: ”hvem kan have fundet på disse eventyr?”

Den tyske Eventyrvej danner rammen om denne betagende, interessante, men også afslappende rejse uden de store strabadser. Det er først og fremmest Brødrene Grimm med deres mange eventyr, som er grundstenen i ruten. Hele eventyrvejen er 600 kilometer lang og går fra Brødrene Grimms fødeby Hanau til Bremen ved floden Weser. Vi koncentrerer os på denne rejse om den midterste del af eventyrvejen.

Vi bor ved den lille landsby Lichtensfels–Fürstenberg på det hyggelige familiehotel Hotel Zur Igelstadt. Hotellet har velindrettede værelser med bad og toilet, og vi får god forplejning, morgen og aften.

Dagsprogram

1. dag: Danmark – Igelstadt
    Vi kører via Padborg mod Hamburg og Hannover, og sidst på eftermiddagen kommer vi til vores hotel i Igelstadt, hvor værelserne og middagen venter.
  2. dag: Bad Berleburg
    Ad snoede og hyggelige veje kommer vi til Bad Berleburg, hvor Prinsesse Benedikte stadig bor og lever på slottet. Vi får en hyggelig rundvisning på en del af slottet, og der er også tid til en spadseretur i byen.
    Hjemturen går rundt om Edersee, som er en opdæmmet sø, som rummer små 200 millioner liter vand.
  3. dag: Hann. Münden og Wolfhagen
    I dag besøger vi den flotte og idyllisk beliggende by, Hann. Münden, hvor Fulda- og Werra-floderne mødes og danner floden Weser. Efter et besøg i denne dejlige by, følger vi Weser mod nord, inden vi drejer af, og på vejen hjem mod hotellet har et hyggeligt lille ophold i den smukke bindingsværksby Wolfhagen, hvor også Brødrene Grimm har hentet inspiration til deres eventyr.
  1. dag: Kassel og Grimms museum. Bingo om aftenen
    Vi besøger GrimmWelt i Kassel. Et nybygget museum som behandler brødrene Grimms videnskabelige arbejde med et fælles tysk sprog og samlingen af de mange eventyr og historier. Herefter går turen til toppen af Wilhelmshöhe, hvor vi kan beskue Kassels vartegn, Herkulesstatuen, hvorfra der også er en flot udsigt over Kassel. Parken ved slottet Wilhelmshöhe er på UNESCOs liste over verdenskulturarv, og med lidt held kan vi opleve det fantastiske springvand. Vi får også tid til at besøge Kassels moderne centrum. Efter aftensmaden spiller vi en omgang Bingo for dem, der har lyst til at deltage. Vi spiller bl.a. om 2 rejsegavekort til Riis Rejser til en værdi af 500 kr.
  2. dag: Hameln og hjemrejse
    Vi tager afsked med hotellet og styrer mod Hameln, hvor vi i byens centrum kan se Rottefængerhuset og statuen af Rottefængeren, og der er desuden mulighed for at besøge museet, som både beskæftiger sig med eventyret og realiteterne bag.
    Fra Hameln går turen til Danmark og tilbage til vores udgangspunkter.

Rejsefakta
Priser:
Enkeltværelse. Forplejning ifølge program. 3.595 Kr.

Dobbeltværelse. Forplejning ifølge program. 3.195 Kr.

Prisen inkluderer

Dansk rejseleder, buskørsel i **** bus, hotelophold med halvpension fra og med aftensmad første dag til og med morgenmad sidste dag, udflugter (ex. entré) samt alle lovpligtige skatter og afgifter.

Tilkøb

Frokostsandwich med kylling og bacon: 42 kr.

Frokostsandwich med skinke og ost: 42 kr.

Smurt rundstykke m. kaffe/te på afrejsedagen v. Kolding: 15 kr.

Udflugter iflg. program eksklusive entréer: Inkluderet

Indkvartering: Hotel Zur Igelstadt

Billede fra overnatningsstedets galleri